Nieuws
Familie gaat met pitbull shoppen bij Lijnbaan in Rotterdam om te bewijzen dat pitbulls niet agressief zijn.

Pitbulls krijgen met heel wat vooroordelen af te rekenen. In Nederland bestond van 1993 tot 2008 zelfs de Regeling Agressieve Dieren. Deze regelgeving werd ingevoerd na een aantal bijtincidenten met dodelijke afloop. Daardoor was het verboden om nog langer pitbull terriërs te fokken. Ook het houden van pitbulls geboren na het jaar 1993 was verboden. Men mocht alleen een pitbull hebben als ze kort aangelijnd, gemuilkorfd en gecastreerd waren.
Ondanks de wet volgde er echter geen verminderingen van het aantal incidenten. Uit een studie blijkt dat pitbulls statistisch gezien vaker bij dergelijke bijtincidenten betrokken zijn. Een verklaring hiervoor zou kunnen zijn dat pitbulls gewoon sterkere kaken hebben. Als het een keertje fout afloopt zijn de gevolgen dan ook zwaarder.
Maar iedereen die een hond heeft, weet dat de dieren niet agressief zijn van nature. Door het imago van pitbulls als vechthonden komen ze vaak in handen van mensen met slechte bedoelingen en niet weten hoe ze zo’n sterke hond moeten behandelen. Elk hondenbaasje zal beamen dat alles te maken heeft met opleiding en opvoeding – en vooral ook het gedrag van de eigenaars zelf.
Pitbulls zijn doorgaans erg loyale, lieve en gehoorzame honden. Dat is ook wat het baasje van de 70 kg viervoeter, Rasit Kaplan, in deze video wilde bewijzen. De eigenaars filmden de reacties van de mensen terwijl ze met hun gigantische hond door Rotterdam Centrum wandelden. De meerderheid van de voorbijgangers was helemaal niet bang van de vriendelijke pitbull genaamd Magnum.
Bekijk de video hieronder en ontdek hoe de mensen op Magnum reageerden. Heb jij ervaringen met pitbulls? Laat van je horen in de reacties op Facebook en DEEL dit met je vrienden!
[fblike]

Nieuws
Erwin grijpt in nadat Marokkaanse jongens zijn geliefde friettent overvallen en rijdt hen aan

Erwin Lips, een moedige jongeman uit de Brabantse gemeente Odiliapeel, toonde zijn heldendaden afgelopen zaterdag toen hij getu!ge was van een 0verval op zijn geliefde friettent en besloot de b0even aan te pakken.
Terugkijkend naar afgelopen zaterdag, rond 19.30 uur, drongen twee jongeren Eethuis De Buurman binnen, wat de eigenaar van de zaak flink deed schrikken.
“Eentje had een groot zwaard bij zich. In eerste instantie dacht ik dat het om een Halloween-act ging. Maar ze riepen meteen ‘geld, geld, geld’.
Toen realiseerde ik me dat het geen grap was,” aldus eigenaar Henri, die met zijn 61 jaar vastberaden was om niet toe te geven aan de 0vervallers.
Hij probeerde zelfs de b!vakmuts van een van de jongens af te trekken.
“Ik trok hem naar voren, want daar hangt een camera,” vervolgde Henri.
Er ontstond een worsteling, maar toen trok een van de daders een zakmes tevoorschijn.
Erwin, die in een nabijgelegen auto zat, besloot in te grijpen.
Hij zag een draaiende scooter voor de deur staan en bemerkte dat er binnen twee gemaskerde mannen waren.
Terwijl Henri om hulp riep buiten, probeerden de boeven de kassa te stelen.
Dit verliep echter niet vlekkeloos, omdat de kassa met kabels aan de computer was bevestigd en het geboefte de kabels niet kon losmaken. Uiteindelijk renden ze zonder buit naar hun scooter.
Dit was het moment waarop Erwin in actie kwam. Hij ramde de scooter omver, waardoor de twee boeven van 17 en 15 jaar oud in de armen van de opgeroepen p0litie vielen.
Dit klinkt als een ongelooflijk verhaal, nietwaar? Gelukkig zijn er beelden beschikbaar om deze heldhaftige daad te onderstrepen.
Nieuws
Verandering in kindermenu’s: Patat en pizza niet langer aangeboden in restaurants

Horecaondernemers in Nissewaard en Voorne aan Zee werken aan vernieuwde kindermenu’s, omdat zowel ouders als kinderen op zoek zijn naar meer gevarieerde opties dan de traditionele kipnuggets met friet of pannenkoeken.
Deze nieuwe initiatieven voor kindermaaltijden worden geleid door Sander Smit van restaurant Aan Zee.
Hij benadrukt dat het aanbieden van gezondere opties automatisch leidt tot betere eetgewoonten bij kinderen.
Volgens hem willen kinderen vaak meer variatie dan wat traditioneel op kindermenu’s wordt aangeboden.
Een creatief aspect van deze vernieuwing is het betrekken van basisschoolkinderen bij het samenstellen van hun ideale maaltijd.
Dit heeft geresulteerd in menu’s met meer diversiteit, zoals pasta met garnalen, witvis, pokébowls en kleurrijke wraps.
Kinderdiëtist Olga Benjamin is enthousiast over dit initiatief en benadrukt het belang van gevarieerde kindermenu’s.
Ze legt uit dat kinderen meer geneigd zijn om te genieten van kleinere, kleurrijke porties.
Uit een enquête van Ouders van Nu blijkt dat veel ouders vinden dat kindermenu’s gezonder en gevarieerder kunnen zijn.
Wendy van Poorten, hoofdredacteur van het tijdschrift, bespreekt de uitdagingen en mogelijkheden om kindermenu’s te verbeteren.
Van Poorten suggereert dat zelfs kleine aanpassingen, zoals het vervangen van gewone frietjes door zoete-aardappelfriet, een groot verschil kunnen maken.
Ook raadt kinderdiëtist Benjamin aan om halve porties van ‘volwassen’ gerechten aan te bieden, zodat kinderen samen met hun ouders kunnen eten.
Nieuws
Dochter Sterre Heijnen steelt de aandacht in Steenrijk, Straatarm: “Onze intentie is om haar meer bekendheid te geven”

Sterre Heijnen en haar ouders verschenen onlangs op televisie in het programma Steenrijk, Straatarm.
Wie gisteren naar deze uitzending keek, zag hoe de dochter uit het welgestelde gezin er alles aan deed om meer schermtijd te krijgen. Nu blijkt waarom ze dat deed.
Op televisie verschijnen
Veel mensen hebben de wens om op televisie te verschijnen. Sommigen willen dit om bijvoorbeeld liefde te vinden of deel te nemen aan een spelshow, terwijl anderen op zoek zijn naar aandacht.
Ze hopen op veel kijkers, zodat ze meer volgers kunnen krijgen. Programma’s als Temptation Island, Lang Leve de Liefde en First Dates zijn aantrekkelijke shows om wat aandacht te krijgen, maar er kan nu nog een aan dat lijstje worden toegevoegd.
Sinds kort lijkt ook Steenrijk, Straatarm te worden gebruikt om aandacht te genereren.
Vermoedens hiervan ontstonden al bij de aflevering met ‘Closet van Val’, waarbij mensen dachten dat de deelnemers hun leven rooskleuriger deden voorkomen dan het werkelijk was.
Later zagen we ook een oplichter die vermoedelijk zijn reputatie probeerde te herstellen. Nu vermoeden kijkers dat het programma wordt ingezet om hun dochter Sterre Heijnen te promoten.
Sterre Heijnen
Sterre Heijnen is een zelfstandig ondernemer die flink aan de weg timmert. Althans… Ze lijkt haar jeugdige jaren te gebruiken om financieel voordeel te behalen uit haar lichaam.
Via ‘Friends to follow’ (een concurrent van het bekendere OnlyFans) verkoopt ze foto’s van haar lichaam voor geld.
Het is natuurlijk een slimme zakelijke zet, maar hoe meer mensen je kennen, hoe succesvoller je kunt zijn.
Sterre heeft welvarende ouders en het lijkt erop dat ze zelf ook graag aan het werk is. Ze heeft namelijk talloze foto’s online staan, waarvan velen behoorlijk gedurfd zijn.
Dit heeft haar al zo’n 70.000 volgers opgeleverd. De mate van steun van haar ouders is nu echter onduidelijk.
Gaan haar ouders zo ver dat ze deelnemen aan een televisieprogramma om hun dochter te promoten? Kijkers denken van wel.
Hieronder zijn enkele foto’s van Sterre Heijnen te zien die weinig aan de verbeelding overlaten.
- Nieuws3 jaar ago
Volendam in rep en roer, dit is hoe het nu met Jan Dulles gaat
- Nieuws3 jaar ago
Rouwende André van Duin deelt heel emotioneel bericht
- Nieuws2 jaar ago
Slachtoffer (23 jaar) Jeroen Rietbergen heeft relatie met bandlid (47 jaar)
- Nieuws3 jaar ago
Geweldig: tweede kindje op komst voor André Hazes en Monique Westenberg!
- Nieuws3 jaar ago
Drama voor Wendy van Dijk: ‘Onverwacht overleden’
- Nieuws3 jaar ago
Eindelijk: “Prinses Amalia heeft een nieuw vriendje!”
- Nieuws2 jaar ago
Drama: ‘Max Verstappen en vriendin toch uit elkaar’
- Nieuws3 jaar ago
Pijnlijk: “Bridget Maasland is door hem keihard aan de kant gezet!”